Νέα αποκάλυψη δείχνει πως παραλίγο να γίνει νέα σύγκρουση τρένων.. 16 μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη. Μια αμαξοστοιχία Intercity και ένα εμπορικό τρένο παραλίγο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά, αφού δεν λειτουργούν τα συστήματα τηλεδιοίκησης ακόμη και σήμερα.
Ακόμη ένα περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης τρένων έξω από τη Θεσσαλονίκη, ενός Ιντερσίτι και ενός εμπορικού, και μάλιστα με σοβαρότατες συνέπειες καθώς η εμπορική αμαξοστοιχία πιθανότατα μετέφερε πυρομαχικά,.
Το έγγραφο που παραθέτουμε επιβεβαιώνει ότι 16 μήνες μετά τα Τέμπη τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας συνεχίζουν να υπολειτουργούν και ενώ οι μηχανοδηγοί είναι οι μόνοι που το επισημαίνουν, δέχονται συντονισμένα πυρά από το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train.
Η περιγραφή της παραλίγο σύγκρουσης, λίγο μετά το μεσημέρι της 29ης Μαΐου 2024, προκύπτει από ένα τηλεγράφημα που στέλνει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, δύο ημέρες αργότερα. Σημειώνεται ότι στους παραλήπτες του τηλεγραφήματος προηγείται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ακολουθούν ο ΟΣΕ, η αρχή διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και η Hellenic Train.
Το σημείο στο οποίο η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 50 από Αθήνα και η τοπική εμπορική 64931 θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε «σε ακαριαία πέδη» είναι ο πολυσύχναστος σιδηροδρομικός κόμβος ΤΧ1. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της Ελλάδας στον οποίο συναντώνται όλες οι γραμμές που φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, προς Ειδομένη-Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα-Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο. Είναι επίσης ο σταθμός στον οποίο θα μετέβαινε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης την 1/3/2023, αν την προηγουμένη δεν είχαν συμβεί τα Τέμπη, για να εγκαινιάσει, υποτίθεται, «κέντρο τηλεδιοίκησης».
Πηγή: efsyn